Website optimering, fornyelse og audits
Brug Webkildes mere end 18 års erfaring med UX, CRO, webdesign og teknisk SEO, og få optimeret jeres eksisterende hjemmeside.
Få en snak om mulighederne
Gør jeres eksisterende hjemmeside mere værdifuld
Rigtig mange hjemmesider har potentiale til forbedringer, som bl.a. kan bidrage til øget konvertering, bedre brugeroplevelse, større synlighed og et bedre førstehåndsindtryk af virksomheden bag. Nedenfor er nogle af de områder, Webkilde særligt fokuserer på, når der udføres optimering eller audits af hjemmesider. Disse områder har nemlig stor indflydelse på den brugeroplevelse og de forretningsmål, som hjemmesiden opfylder.
Det visuelle design
Små justeringer på det visuelle og æstetiske design kan ofte bidrage til et bedre førstehåndsindtryk og bevirke at websitet i højere grad formidler professionalisme, troværdighed og brandidentitet. Nogle tilpasninger kan også øge engagement og fastholdelse af brugeren.
Brugerrejse
Gennemgang og små justeringer af kunderejsen sikrer, at brugeren guides gennem logiske og relevante trin mod de ønskede handlinger. Her kigges bl.a. på hjemmesidens struktur, visuelt hierarki, navigationsflow, tillidsopbyggende elementer og effektive ‘Call to Action’ (CTA).
Funktionalitet
En intuitiv og brugervenlig hjemmeside kan forhindre, at man mister en del af kundepotentialet. Optimering af hjemmesidens funktionalitet kan bl.a. omfatte navigation, formularer, interaktive elementer, responsive tilpasninger og andre brugerinteraktioner.
Hastighedsoptimering
En hjemmesides indlæsningshastighed har indflydelse på brugeroplevelsen, SEO og konvertering. Selvom hastighedsoptimering i sig selv er en vigtig disciplin, er det desværre noget, der ofte overses eller forringes ved opdateringer og tilføjelse af nyt indhold.
Teknisk SEO
Tilpasninger af teknisk SEO er med til at sikre, at hjemmesiden findes i søgemaskiner som Google. Udover hastighedsoptimering omfatter dette også indekserbarhed, meta-tags og titler, strukturerede data, billedoptimering, redirects, intern linkning og fejlhåndtering m.v.
Engagerende indhold
Indhold som tekster, billeder, videoer og infografikker er selvsagt en meget vigtig del af en hjemmeside. Her kan der foretages optimeringer, der bl.a. sikrer, at indholdet er relevant og værdifuldt for målgruppen, og opfordrer til ønskede brugeraktioner.
Hvad er jeres optimeringsbehov?
Tre veje til en optimeret hjemmeside
Webkilde tilbyder assistance til optimering af virksomhedens hjemmeside baseret på jeres specifikke behov. Virksomheder med egen udviklingsafdeling kan drage fordel af en uafhængig gennemgang af hjemmesiden. Virksomheder, der ønsker at få udført forbedring af en eksisterende hjemmeside, kan have gavn af en komplet hjemmesideoptimering. I nogle tilfælde kan det være mere hensigtsmæssigt at få lavet en helt ny hjemmeside med et professionelt design.
01
360 graders optimering
Optimeret version af hjemmeside
Optimering
Effektiv 360 graders optimering, hvor hjemmesiden genopbygges med den rette teknologi og med fokus på alle de tidligere nævnte områder, så I får en hjemmeside, der i store træk ligner den eksisterende, bare bedre og fuldt optimeret.02
Hjemmeside audit
Rapport m. forbedringsforslag
Audit
Virksomheder, som selv har kompetencerne internt til at udføre forbedringsforslag, kan få lavet en “hjemmesideaudit”, hvor hele hjemmesiden gennemgås for mulige forbedringer. Efter en grundig og systematisk gennemgang fremsendes en rapport.03
Redesign af hjemmeside
Helt ny optimeret hjemmeside
Redesign
Nogle gange giver det mere mening at få lavet en helt ny optimeret hjemmeside, hvor vi starter helt fra bunden og fastlægger nyt design, mål, struktur og indhold mv.