Få flere kunder med Google annoncer

Google Ads er en nem måde at få flere kunder gennem virksomhedens hjemmeside. Men det skal sættes rigtig op for at kunne betale sig - det kan vi hjælpe med.
Person søger i søgemaskine på mobil

Kan det betale sig at bruge penge på Google annoncer?

De annoncer der blandt andet vises sammen med Google’s søgeresultater, kaldes Google Ads, og det er en af de bedste online platforme til at skaffe nye kunder - og det er uanset om man er en enkeltmandsvirksomhed med et lille budget, eller en stor virksomhed med store markedsføringsbudgetter.

Google Ads kan betale sig for de fleste, men det kan også blive en rigtig dårlig forretning, hvis annoncerne ikke sættes rigtig op, eller hvis den landingsside som annoncerne peger på ikke er god nok i forhold til indhold, design og konverteringsevne.

Udover korrekt opsætning og en god landingsside, så er det vigtigt man måler og følger op på hvordan annoncerne konvertere, og løbende foretager små optimeringer - formålet er at få flest mulige leads til den lavest mulige pris.

Illustration af annonce opsætning
Lad os stå for administrationen af dine Google annoncer, og få flere henvendelser, mens du kan fokusere på din forretning og dine kunder.

Vi kan hjælpe med dine Google Ads

Du kan godt selv stå for dine Google annoncer, men det kræver noget viden og erfaring for at få mest muligt ud af det. Heldigvis findes der både bøger og online kurser, som kan hjælpe dig med at blive klædt på til opgaven - hvis det altså er noget du har interesse for. Men du kan også overlade det til os, så sørger vi for det hele, lige fra opsætning af annoncer, til opbygning af landingssider og løbende optimering.

Når vi varetager dine annoncer, så koster det selvfølgelig nogle timer oven i omkostningerne for selve annoncerne. Men den udgift, er for de fleste mere end tjent hjem i lavere annoncepriser - og det er samtidig med det ikke koster din egen tid.

Som med alle vores andre ydelser, så ønsker vi at være transparente om hvad dine penge går til. Derfor har vi ingen bundne abonnementer eller faste priser, og du kan altid se hvad du betaler for vores administration og hvad du betaler direkte til Google, samt hvad du får for pengene.

Kontakt os og hør mere

Værd at vide om Google Ads

I det følgende har vi samlet nogle typiske spørgsmål, og lidt generel information som er værd at vide hvis du overvejer at starte med annoncering i Google. Hvis du har andre spørgsmål eller gerne vil høre nærmere omkring et samarbejde, så er du altid velkommen til at ringe og få en snak - uden det koster noget.

Er det ikke bedre at have gode placeringer i Google’s organiske søgeresultater?

Jo, selvfølgelig. Gratis trafik er altid at foretrække frem at skulle betale for hvert besøg, realiteten er dog at det også koster arbejde og/eller penge at få gode placeringer i de almindelige søgeresultater. Det er heller ikke sikkert det kan betale sig at søgeoptimere på alle de ord og fraser man ønsker at blive fundet på.

Faktisk kan du også bruge de data du får fra Google Ads, til hvor du bør sætte ind i forhold til de organiske resultater.

Google Ads er således ikke en erstatning for en søgeoptimeret hjemmeside, men et supplement. Ligesom det heller ikke er den eneste form for markedsføring du bør forholde sig til.

Vil det kunne betale sig for mig?

Højst sandsynlig, men der vil altid være nogen som ikke kan drage fordel af denne form for markedsføring. Konkurrencen kan f.eks. være så høj, at klikpriserne bliver presset op i et niveau hvor man kun lige når breakeven, eller måske ligefrem taber penge på at få kunder den vej.

Hvis klikpriserne for et søgeord bliver så høje, at omkostningerne for et lead ikke længere kan svare sig, så skal man selvfølgelig ikke fortsætte. Dog kan der være undtagelser hvor breakeven måske er "godt nok" bare for at være på markedet, eller for at vinde markedsandele. Under alle omstændigheder skal man løbende følge op på om man får den ønskede værdi ud af det.

Der er mange faktorer som er med til at afgøre om det kan betale sig at annoncere på Google. Man skal bl.a. afsætte tid til løbende optimering af annoncerne, og så skal landingssider og hjemmesidens generelle kvalitet selvfølgelig også være i orden. Hverken besøgstal eller klikpriser siger noget om hvorvidt det betaler sig, det er i sidste ende et spørgsmål om hvor mange besøg der konvertere til salg eller henvendelser, og hvor meget man tjener på en ny kunde.

Det handler ikke kun om at byde højst

Grundlæggende er annoncering i Google en auktion, hvor forskellige virksomheder kan byde ind på forskellige søgeord. Jo højere man byder i forhold til konkurrenterne, jo højere og oftere kan man komme op i toppen af annonce listen, men det handler ikke kun om at byde højest. Google er selvfølgelig interesseret i at tjene så mange penge som muligt, men de har også en interesse i at deres søgeresultater er relevante, og det gælder også annoncerne. Derfor har de noget de kalder en Quality Score, som er deres målestok for kvalitet og relevans for den enkelte annonces søgeord. En høj Quality Score betyder lavere priser for samme placering, så ved at optimere din Quality Score, er det muligt at få bedre positioner og samtidig betale mindre for et klik end dine konkurrenter betaler.

Derudover spiller hjemmesidens kvalitet også ind på hvor mange besøg der bliver til et lead. De besøgende skal f.eks. have en god brugeroplevelse, et positivt førstehåndsindtryk af din virksomhed, og ikke mindst så skal det være nemt at rette henvendelse på det der i første omgang resulterede i klikket på din annonce.

Det tager tid

Vi oplever af og til virksomheder, som gerne lige vil køre en hurtig kampagne i en måned eller to, fordi der måske er lidt overskudskapacitet, eller man af anden grund ønsker at booste salget eller få flere henvendelser. Og det er selvfølgelig en mulighed, fordi det er noget der kan sættes op fra den ene dag til den anden. Realiteten er bare at det tager tid at bygge en god Google Ads kampagne, fordi der er meget optimering og tilpasning involveret for at få det bedste resultat.

Derfor er en langsigtet annoncestrategi hvor man spreder sit annoncebudget over en længere periode, bedre en små korte kampanger hvor man fyre hele budgettet af på en kort periode. Det er selvfølgelig muligt at sætte en kampagne på pause i en periode, for senere af fortsætte hvor man slap.

Er i de bedste til at varetage mine Google annoncer?

Måske, men ikke nødvendigvis. Hvis vi i forvejen har lavet din hjemmeside og evt. står for den løbende drift og vedligeholdelse, så har vi jo allerede et rigtig godt kendskab til din virksomhed, og dermed en fordel når det kommer til at opsætte annoncer og tilpasse landingssider.

Vi har kørt Google Ads siden 2007 (dengang hed det AdWords), så vi har et godt kendskab til platformen. Men som webbureau er vores ekspertområde hjemmesider, og ligesom vores kernekompetance handler om din hjemmeside, så findes der der eksperter som ikke laver andet end, at optimere annoncer for deres kunder - de koster typisk lidt mere end os, men har du et stort annoncebudget og kører mange annoncer, så vil en dedikeret Google Ads ekspert sandsynligvis være et bedre valg.

Vi samarbejder gerne med andre bureauer og marketingeksperter. Så du kan sagtens lade os varetage din hjemmeside og lade et reklamebureau eller en dedikeret Ads ekspert varetage din annoncering - det vigtigste for os er at du får mest mulig succes med din virksomheds digitale tilstedeværelse, til de laveste omkostninger.

Ikke kun annoncer i søgeresultaterne

Når man siger Google Ads, så tænker de fleste på de tekstannoncer der vises øverst i søgeresultaterne, og der er da også den største del, og der hvor det ofte bedst kan betale sig at være med - men der er flere muligheder end det.

Der er f.eks. også displaynetværket, hvor annoncerne bliver vist på andre hjemmesider som er tilmeldt et annonceringsprogram der hedder AdSense. Her er det også muligt at få vist grafiske bannerannoncer, og det kan være et godt supplement, som især kan give mening hvis man er ude efter branding, men der er også muligt at målrette efter interesser, geografi, demografi og søgeord med mere.

Det er også muligt at vise annoncer på andre Google tjenester som Gmail og YouTube. Sidstnævne er blevet mere og mere relevant gennem de seneste år, især hvis det handler om at ramme den yngre målgruppe. På YouTube er det især det der kaldes TrueView in-stream-annoncer, der er de video annoncer der afspilles inden en video starter, som giver mening når det kommer til at sprede sit budskab.

Har man en webshop, så er det også værd at overveje Google Shopping, der er en lidt anden form for annoncer, hvor man kan få vist et udvalg af sit varekatalog direkte i relevante søgeresultater. Her bliver varen vist sammen med lignende produkter, hvor sammen med prisen for hvert produkt - derfor er det også mest relevant hvis pris er noget man har som konkurrenceparameter.

Hvad der gives bedst mening for dig, kommer helt an på din forretning og målet med annonceringen, så kontakt os og hør mere om potentialet for netop din virksomhed.

Skal vi hjælpe med dine Google Ads?

Ring og hør mere om mulighederne, eller udfyld kontakt formularen, hvis du hellere vil ringes op når vi har bedst tid.

+45 20 94 49 15

Tak for din henvendelse. Beskeden er nu afsendt, og vi vender tilbage hurtigst muligt!
Ups... formularen kunne ikke sendes - kontakt os i stedet på telefon 20 94 49 15