Få flere kunder med annoncering i Google

Google Ads er en nem måde at få flere kunder gennem virksomhedens hjemmeside. Men det kræver korrekt opsætning og løbende optimering, for at få det bedste udbytte.

Skal vi hjælpe med din annoncering på Google?

Google Ads betaler sig for de fleste, men det kan også blive en dårlig forretning, hvis annoncerne ikke sættes korrekt op, eller hvis den landingsside som annoncerne peger på ikke er god nok i forhold til indhold og konverteringsevne.

Vi kan hjælpe med annoncering på Google, så du får mere ud af markedsføringsbudgettet, mens du kan holde fokus på vigtigere ting i din forretning.

Når du vælger os til at varetage administrationen af dine Google Ads, så sørger vi for det hele bliver sat rigtig op, og at dine landingsider er i orden. Vi overvåger løbende annoncerne, og foretager om nødvendigt optimeringer og justeringer undervejs.

Online annoncering

Transparent og uden bindinger

Som med alle vores andre ydelser, så ønsker vi at være transparente om hvad dine penge går til. Du kan altid se hvad du betaler for vores administration og hvad du betaler direkte til Google.

Vi skræddersyr annonceringen til dit behov og budget. Og fordi vi ikke har nogen bindinger, så kan du altid sætte din annoncering på pause, ændre i budgettet eller helt stoppe kampagnen fra den ene dag til den anden.

Google Ads, er kun en del af en virksomheds digitale strategi, derfor gennemgår vi gerne andre områder af den digitale tilstedeværelse, så alt spiller godt sammen med annonceringen. Vi samarbejder også gerne med andre bureauer og marketingeksperter.

Hvorfor vælge os til annoncering på Google?

  • Vi sørger for korrekt opsætning af kampanger og annoncer
  • Vi sikre dine landingsider er i orden
  • Vi foretager løbende optimeringer
  • Du kan holde fokus på din forretning, mens vi tager os af markedsføringen
  • Ingen bindinger eller skjulte omkostninger

Ofte stillede spørgsmål om Google Ads

Hvad er Google Ads?

Google Ads som også tidligere har været kendt som Google AdWords, er en online annonceløsning hvor man bl.a. kan få vist links til ens hjemmeside sammen med Googles øvrige søgeresultater, mod betaling for de klik man får.

Vil det kunne betale sig for mig, at annoncere på Google?

Højst sandsynlig - men der vil altid være nogen som ikke kan drage fordel af denne form for markedsføring. Konkurrencen kan f.eks. være så høj, at klikpriserne bliver presset op i et niveau hvor man kun lige når breakeven.

For langt de fleste er annoncering på Google dog en god investering, så længe man husker at afsætte tid til løbende optimering af annoncerne, og følger op på udbyttet af annonceringen. Derudover skal landingssider og hjemmesidens generelle kvalitet selvfølgelig også være i orden - trafik alene er ikke noget værd, hvis konverteringsgraden er for lav.

Er det ikke bedre at bruge pengene på søgemaskineoptimering?

Google Ads er ikke en erstatning for en søgeoptimeret hjemmeside, men et supplement. Og det er sandsynligvis heller ikke den eneste form for markedsføring du bør forholde sig til.

Klik fra Googles organiske søgeresultater koster ikke noget, og derfor er den slags trafik selvfølgelig at foretrække, også selv om der kan være omkostninger i forbindelse med selve søgeoptimeringen. Det tager dog tid at få gode placeringer, og selv om man har opnået gode placeringer, så kan den yderligere synlighed som Google Ads giver, ofte betale sig.

Hvad har hjemmesidens design med annoncering at gøre?

Hjemmesiden og de undersider der linkes til fra annoncerne, skal først og fremmest have relevans i forhold til annoncens søgeord, ellers bliver det for dyrt, både i klikpriser og tabte leads.

Derudover er det vigtigt, at de besøgende får en god brugeroplevelse og et positivt førstehåndsindtryk af din virksomhed, og endeligt skal det være nemt at rette henvendelse, foretage en bestilling eller hvad der nu er formålet med annonceringen.

Jeg ønsker kun lokale kunder, kan jeg målrette dem?

Det er muligt at begrænse annonceringen ud fra specifikke geografiske områder. Der er dog ikke en garanti for at annoncerne kun vises i de valgte lokationer, fordi de placeringsdata Google har adgang til, ikke nødvendigvis er 100 procent korrekte, og nogle gange kan de ikke se hvor en given bruger befinder sig.

Derudover findes der også Google My Business, som er lavet specifikt til lokale virksomheder, og det er helt gratis, og et godt supplement til betalte klik i søgeresultaterne.

Hvorfor er der forskel på hvad et klik koster?

Grundlæggende er annoncering i Google en auktion, hvor forskellige virksomheder kan byde ind på forskellige søgeord. Jo højere man byder i forhold til konkurrenterne, jo højere og oftere kan man komme op i toppen af annonce listen, men det handler ikke kun om at byde højest.

Google er selvfølgelig interesseret i at tjene så mange penge som muligt, men de har også en interesse i at deres søgeresultater er relevante, og det samme gælder annoncerne. Derfor har de noget de kalder en Quality Score, som er deres målestok for kvalitet og relevans for den enkelte annonces søgeord. En høj Quality Score betyder lavere priser for samme placering - så ved at optimere din Quality Score, er det muligt at få bedre positioner og samtidig betale mindre for et klik end dine konkurrenter betaler.

Hvorfor er det ikke en god idé bare lige at køre en annonce i 14 dage?

Vi oplever af og til virksomheder, som gerne lige vil køre en hurtig kampagne i en måned, fordi der måske er lidt overskudskapacitet, eller man af anden grund ønsker at booste salget kortvarigt. Og det er selvfølgelig en mulighed, fordi det er noget der kan sættes op fra den ene dag til den anden. Realiteten er bare at det tager tid at bygge en god Google Ads kampagne, fordi der er meget optimering og tilpasning involveret for at få det bedste resultat.

Derfor er en langsigtet annoncestrategi hvor man spreder sit annoncebudget over en længere periode, bedre end små korte kampanger hvor man fyre hele budgettet af på en kort periode. Det er selvfølgelig muligt at sætte en kampagne på pause i en periode, for senere af fortsætte hvor man slap.

Hvor vises mine annoncer?

Når man siger Google Ads, så tænker de fleste på de tekstannoncer der vises øverst i Googles søgeresultater, og det er det også, men der er flere muligheder end det.

Der er f.eks. også displaynetværket, hvor annoncerne bliver vist på andre hjemmesider som er tilmeldt et annonceringsprogram der hedder AdSense. Her er det også muligt at få vist grafiske bannerannoncer, og det kan være et godt supplement, som især kan give mening hvis man er ude efter branding, men der er også muligt at målrette efter interesser, geografi, demografi og søgeord med mere.

Annoncerne kan også vises på andre Google tjenester som Gmail og YouTube. Sidstnævne er blevet mere og mere relevant gennem de seneste år, især hvis det handler om at ramme den yngre målgruppe. På YouTube er det især det der kaldes TrueView in-stream-annoncer, der er de video annoncer der afspilles inden en video starter, som giver mening når det kommer til at sprede sit budskab.

Har man en webshop, så er det også værd at overveje Google Shopping, der er en lidt anden form for annoncer, hvor man kan få vist et udvalg af sit varekatalog direkte i relevante søgeresultater. Her bliver varen vist sammen med lignende produkter, sammen med prisen for hvert produkt - derfor er det også mest relevant hvis pris er noget man har som konkurrenceparameter.

Skal vi hjælpe med annoncering i Google?