Digital strategi, sparring og rapportering

Skab vækst med en effektiv digital strategi, og løbende rapportering. Brug os som sparringspartner omkring din virksomheds hjemmeside og digitale markedsføring.
Digital strategi illustreret med raket og laptop

Hvorfor er en digital strategi vigtig?

Danske forbrugere er online som aldrig før, og de fleste valg om køb af services eller produkter, tages med udgangspunkt i de hjemmesider forbrugeren møder på nettet. En god digital tilstedeværelse, spiller således en afgørende rolle for erhvervelse og fastholdelse af kunder - uanset branche og virksomhedsstørrelse.

En god hjemmeside er fundamentet for virksomhedens digitale tilstedeværelse, men der er også andre områder som markedsføring, sociale medier, digitalt omdømme og meget mere som en virksomhed i dag skal forholde sig til.

Med en effektiv digital strategi får din virksomhed sat ind hvor det bedst betaler sig bedst.

Vi kan hjælpe med en god digital strategi

Hos webkilde får du en digital strateg og webekspert med mere end 14 års erfaring omkring online markering, digital strategi og hjemmesider.

Med udgangspunkt i din unikke branche og situation, hjælper vi med at få sammensat en stærk digital strategi, hvor vi kommer hele vejen rundt om din digitale tilstedeværelse.

Formålet med den digitale strategi er at få afklaret hvilke digitale tiltag der skal til for at understøtte din overordnede forretningsstrategi og dine personlige mål med virksomheden. En god digital strategi tager altid afsæt i de tiltag der giver mest værdi i forhold til omkostninger.

Få en snak om potentialet

I en digital strategi kigger vi blandt andet på…

Kunderejsen

Kunderejsen er den “rejse” en kunde gennemgår fra han eller hun viser opmærksomhed for et produkt eller ydelse, til vedkommende har købt produktet eller fået udført en service, samt den efterfølgende tid indtil kunden evt. henvender sig igen. Det er således ikke nok bare at købe nogle annoncer og have en hjemmeside, hele kæden fra start til slut skal være optimal for alle kundesegmenter.

Konkurrentafdækning

Med mindre din virksomhed operere inden for en meget specifik niche, så har du nogle konkurrenter som gerne vil have samme kunder som dig. Derfor er det vigtigt at tage et kig på hvad konkurrenterne gør og hvor de f.eks. ligger i søgemaskiner som Google. Her kan vi blandt andet kigge på hvad der virker for dem, og hvor de måske ikke står så stærke, for så at udnytte det til vores fordel.

Målgruppeanalyse

Det er selvfølgelig afgørende at vide noget om dine kunder, for at kunne målrette markedsføring og betjene dem bedst muligt. Derfor opstiller vi nogle personaer, som repræsentere forskellige kundetyper. Her kigger vi bl.a. på deres digitale adfærd og mediebrug, så vi kan rette kommunikation og marketingkanaler bedst muligt.

Unique Selling Points

Hvordan adskiller din virksomhed sig fra konkurrenterne, hvad er unikt for dit produkt eller ydelse, og hvad får kunden ud af at vælge dig frem for en af alle de andre der på overfladen tilbyder det samme. Det kan være parametre som kvalitet, pris, omdømme, funktion, service, værdi, miljø og meget mere.

Relevante marketingkanaler

Hvad er den mest profitable sammensætning af forskellige marketingkanaler, og hvor får vi den største værdi i forhold til omkostningerne. Vi kigger på bl.a. PPC, SEO, Mail, SoMe og PR, hvor der tages udgangspunkt i både kortsigtede og langsigtede initiativer.

Virksomhedens hjemmeside

Et af de vigtigste værktøjer i en digital strategi er virksomhedens egen hjemmeside, det er den der danner fundament for alle andre tiltag. Vi kigger derfor bl.a. på den tekniske del af hjemmesiden, indhold, brugervenlighed, konvertering, enhedsunderstøttelse og ikke mindst den samlede brugeroplevelse (UX).

Handlingsplan

Når vi i samarbejde har opstillet en god digital strategi, skal der selvfølgelig også handles på den, ellers sidder du blot med et dokument som ikke skaber nogen værdi i sig selv. Derfor opstiller vi en handlingsplan som er nem at følge, så der også bliver eksekveret på strategien.

Eksekvering og rapportering

Når du arbejder med eksekveringen af den digitale strategi, er det vigtigt du også måler på effekten af arbejdet. Internettet og hele måden den digitale forbruger agere på, er i evig forandring. Derfor tilbyder vi løbende at lave rapporter og analyser, som kan hjælpe med at træffe datadrevne og informerede beslutninger.

Hvis du helst vil være fri for selv at projektlede og være i dialog med alle dem der mener at have et godt tilbud på digital markedsføring, så kan du bruge os som ekstern marketing manager, så tager vi os af at følge strategien ud i livet - i tæt samarbejde med dig naturligvis.

Du kan også bruge os til løbende sparring og små justeringer i strategien, så du hele tiden er på forkant med nye indsatsområder og hvad det bedst betaler sig.

Hvad koster en digital strategi?

Det er umuligt at svarer på før vi har snakket med dig og kender din virksomhed, dens udgangspunkt og behov. Prisen afhænger helt af hvor mange timer vi skal bruge, men vi laver gerne et fast tilbud, når vi kender detaljerne for udarbejdelsen.

Det behøver ikke koste ret meget, til gengæld kan det være rigtig dyrt hvis man ikke har en god digital strategi, og derfor ikke får sat ind de steder der giver mest værdi.

Skal vi kigge på din digitale strategi?

Kontakt os, og få en uforpligtende snak om mulighederne.

+45 20 94 49 15

Tak for din henvendelse. Beskeden er nu afsendt, og vi vender tilbage hurtigst muligt!
Ups... formularen kunne ikke sendes - kontakt os i stedet på telefon 20 94 49 15