Velkommen til Webkilde’s blog

Thomas Balle
06. maj. 2020

Jeg bliver ofte spurgt om det er en god ide at få en virksomhedsblog – og det kan det bestemt være. Men det kommer helt an på virksomheden, dens målgruppe og ikke mindst om en blog kan skabe værdi for hjemmesidens besøgende. Og så skal man selvfølgelig have resurserne til at holde den opdateret.

Nu har vi selv fået en blog

For et webbureau som Webkilde kan der være mange fordele ved en blog. Det gør det f.eks. muligt for os, at kommunikere med vores kunder og vidensdele på en effektiv måde. En blog kan også være med til at skabe mere trafik fra søgemaskiner, men det bør dog aldrig være det der er den primære bevæggrund for at starte en blog.

Inden man starter en blog er det også vigtigt at man har resurserne og lysten til det, og netop derfor er det først nu webkilde har fået en blog. Der har ganske enkelt været vigtigere ting som krævede fokus.

Men webbureauet er efterhånden så godt etableret og har fået tilknyttet en række eksterne freelancere og bureauer, hvilket betyder jeg kan fokusere på mine egne ekspertområder og lade andre om det de er bedst til. Det giver samtidig luft til at vidensdele her på bloggen.

Målet med bloggen

Det er ikke et mål at spytte bunkevis af blogindlæg ud hele tiden, jeg vil hellere fokusere på få blogindlæg, som løbende bliver holdt opdateret i takt med den digitale udvikling, som jo altid er i evig forandring.

Jeg vil så vidt muligt forsøge, at skrive artiklerne i et almindeligt ikke-teknisk sprog, som henvender sig til dig der er indehaver af en virksomhed eller dig der har ansvaret for virksomhedens hjemmeside.

Målet er at kunne levere viden og indsigt, som kan bidrage til bedre beslutninger omkring den digitale strategi. Jeg vil også komme med en række tips og guides for dig der har tid, lyst og mod på selv at arbejde nogle af de områder der kan hjælpe til, at du får mere ud af virksomhedens hjemmeside.

Hvem står bag?

Artiklerne i bloggen skrives af mig, Thomas Balle. Jeg er indehaver af webbureauet webkilde, og der er også mig der står for kundekontakten og en lang række af de ydelser som vi tilbyder.

En hurtig selfie af undertegnede, selvom jeg altid anbefaler mine kunder at bruge en professionel fotograf – nu kan i se hvorfor 😉

Jeg lavede min første hjemmeside i 1997, og den blev hurtigt ganske populær, men nok mest fordi der dengang ikke var så mange danske hjemmesider. Det resulterede dog i at jeg de kommende år blev tilbudt, at lave en række hjemmesider for virksomheder der havde set potentialet i det der smarte internet. Min hovedbeskæftigelse på det tidspunkt var dog programmering med fokus på UI og UX, og det var først i 2006 at jeg startede den virksomhed der i dag er blevet til webbureauet webkilde.

Gennem årene har jeg arbejdet med rigtig mange områder relateret til hjemmesider, webdesign og digital markedsføring, og jeg føler mig derfor godt rustet til, at vidensdele her på bloggen.

Og så er der bare at sige velkommen til vores nye blog, jeg håber du vil finde nogle af indlæggene nyttige.

Har du brug for hjælp omkring din hjemmeside? Så er vi altid klar til at hjælpe!
Kontakt os